maandag 6 november 2017

Eindelijk! Mijn 10e boek de deur uit!

Eindelijk heb ik mijn 10e manuscript naar mijn uitgever gestuurd! Een manuscript dat maar niet wilde vlotten, niet vanwege het verhaal maar vanwege alles wat eromheen gebeurde en mij uit mijn concentratie haalde. Dus hoe fijn is het dat het me nu gelukt is het verhaal af te ronden en op te sturen! 
En eindelijk begeef ik me af en toe weer op social media. Ik heb mezelf daar bewust een poosje niet mee beziggehouden. Ik had behoefte aan rust in mijn hoofd en het lukt mij alleen die rust te vinden als ik me voor bepaalde dingen afsluit. Ik zal social media niet overspoelen met berichten (dat heb ik nog nooit gedaan, volgens mij ;-)), maar zo nu en dan zal ik proberen iets te plaatsen.
En eindelijk weet ik de moed op te brengen om weer eens een boek te lezen. Dat is lang geleden. Meer dan een jaar. Daarvoor geldt hetzelfde als bij het schrijven, ik had en heb soms nog last van concentratieproblemen. Het gaat nu gelukkig iets beter, dus daar moet ik gebruik van maken. En wat is er voor mij nou mooier dan een boek lezen dat zich in Lapland afspeelt? In dit geval gaat het om Waar niemand is van Vendela Vida. Ik kreeg het boek van Hans van Blog Zweden en ik ben heel erg benieuwd naar het verhaal. Bedankt, Hans! Zodra ik het boek gelezen heb, geef ik het door aan een andere enthousiaste lezer.


En omdat Lapland altijd al een bepaalde aantrekkingskracht op mij gehad heeft, kan ik het niet laten om tussendoor een foto te plaatsen die in Zweeds Lapland gemaakt is, op weg naar Jukkasjรคrvi.


En een foto die gemaakt is in Noors Lapland. Het is er zo ontzettend mooi.


Eh... waar waren we gebleven? Hoe gaat het verder met alles wat met mijn gezondheid te maken heeft? Als jullie willen, mogen jullie nu afhaken, hoor ;-) Bij dit onderwerp kan ik helaas nog geen ‘eindelijk’ zeggen. Ik ben bezig met de overstap naar een ander ziekenhuis en met de aanvraag van een second opinion. Dat betekent dat mijn patiรซntendossier overgeheveld moet worden van het ene naar het andere ziekenhuis. Vanwege een misverstand is er helaas veel tijd verloren gegaan voordat alles goed in werking werd gezet en is het nu wachten totdat alles eindelijk geregeld is. Ik ben alweer bijna aan mijn driemaandelijkse controle toe, zoveel tijd is er al verstreken. Dat ik al langere tijd met iets in mijn lichaam rondloop waarvan het nog steeds niet zeker is wat het is, daar wil ik niet te veel bij stilstaan. Al met al is de situatie behoorlijk frustrerend.
Maar ondertussen gaan we niet bij de pakken neerzitten. Ik ben al druk bezig met het verzinnen van een nieuw te schrijven boek en ik verheug me erop om Waar niemand is te lezen. Ik verveel me niet of ik kan beter zeggen: ik verveel me nooit. En hopelijk kan ik binnenkort zeggen dat eindelijk alles goed verlopen is. Dat zou heel fijn zijn. Eindelijk. 

24 opmerkingen:

  1. Veel plezier met lezen. Hopen dat het nog een beetje noorderlicht in de duisternis brengt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi gezegd! Maar het zou wel leuk zijn als we het echte noorderlicht hier te zien kregen. Woonden we maar op een iets andere breedtegraad ;-) Dank je wel!

      Verwijderen
  2. Gefeliciteerd met je 10e boek en geniet van het 'relaxen'.
    Ook veel succes met de second opinion !! #nogsteedsfingerscrossed

    Gr Anja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik geniet zeker van alle leuke dingen die ik mezelf nu even permitteer, voordat ik met een nieuw verhaal aan de slag ga. Tussendoor iets anders aan het hoofd is wel zo prettig :-)

      Verwijderen
  3. Gefeliciteerd dat het jou toch gelukt is om het boek af te schrijven!
    Vooral als jouw concentratie niet optimaal is. En nu duurt het voor ons nog een lange tijd dat we het kunnen lezen.
    Frustrerend dat misverstand met je dossier en ik wens je dat je straks een goed gevoel hebt bij de volgende afspraak.
    Veel leesplezier bij het Lapse boek. Verdwijn je ook altijd in het verhaal tijdens het lezen? Kan dan even alles om mij heen vergeten en in het verhaal 'kruipen'.
    warme groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      Je hebt niet altijd alles in de hand en soms is het afwachten hoelang iets gaat duren. Dat kan inderdaad weleens frustrerend zijn. Ik denk dat het wel goedkomt als ik overgestapt ben naar het andere ziekenhuis.
      Ik kan ook helemaal in een boek opgaan. Dat is juist het fijne van lezen. Je bent dan even in een andere wereld.
      Lieve groet!

      Verwijderen
  4. Jammer dat alles zo lang moet duren. Heb je geen vertrouwen meer in dit ziekenhuis? Goed dat je dan een second opinion aanvraagt. Sterkte met alles en veel plezier met lesen over het mooie land Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is zeker jammer dat je vaak zo lang moet wachten. Het vertrouwen is inderdaad weg en als iets niet goed voelt, dan is het beter naar iets anders uit te kijken. Dank je wel!

      Verwijderen
  5. Gefeliciteerd met je boek, ben er benieuwd naar. Wat goed van je dat je het toch hebt kunnen schrijven, je had zoveel andere dingen aan je hoofd.
    Hoop voor je dat je snel terecht kunt in een ander ziekenhuis, want geen vertrouwen meer hebben , dan kun je echt beter van ziekenhuis veranderen.
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! De ene keer gaat het schrijven beter dan de andere keer, dus ik ben nu heel blij dat het me toch gelukt is een verhaal op papier te zetten :-)
      Wat het ziekenhuis betreft hopen we dat alles inderdaad een beetje snel mag verlopen. Dat zou fijn zijn.
      Bedankt!

      Verwijderen
  6. Wat fijn weer een nieuw boek om naar uit te kijken heerlijk! En zelf weer kunnen en willen lezen dat is geweldig voor je. Horen we nog of waar niemand is de moeite waard is om ook te gaan lezen? Doe jij het voorwerk maar laat ik met een gerust hart aan je over. En ik hoop dat er snel een second opinion plaats zal vinden je hebt nu al lang genoeg gewacht. Sterkte lieve Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, voor mij voelt het ook heerlijk dat het boek nu af is :-) En het zelf weer een boek lezen kijk ik naar uit. Als ik 'Waar niemand is' gelezen heb, zal ik even zien of ik er een blogje aan waag om te laten weten wat ik ervan vond.
      Hopelijk duurt het wachten niet zo lang meer voordat ik in een ander ziekenhuis terechtkan. Dank je wel!

      Verwijderen
  7. Gefeliciteerd met 10e boek en succes Elly /Olu Lihkku :) Wish Yo Good Luck ๐Ÿ‘Œ๐ŸŒบ

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldig bericht! Wat een inspanningen heb je geleverd om deze blog te kunnen schrijven! Dat je je tiende boek hebt geschreven in 2017! Ik kijk er al naar uit!

    Tussen al het wachten en spanningen door is het hartstikke fijn, dat je de ruimte voelt om in een ander verhaal te verdwijnen. Lijkt mij een boek waar ik niet echt warm van word.
    Hoop je recensie snel te lezen..
    Ik hou je wel bezig hoor.. ;-))

    Liefs en warme groet, Marjanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je naar mijn nieuwe boek uitkijkt, Marjanne!
      Het is heel erg fijn om een duik te nemen in het verhaal van iemand anders. Nee, als je het letterlijk bedoelt en alleen al gezien de voorkant van het boek, dan is 'Waar niemand is' geen boek om warm van te worden :-D
      De voorkant roept bij mij iets op waardoor ik niet aan kou denk, maar meer: Yes! Lapland! (De rest vergeet ik voor het gemak even ;-))
      Maakt niet uit als je me bezighoudt. Een mens moet toch iets te doen hebben ;-) En ik blijf knipogen...

      Lieve groet!

      Verwijderen
  9. Wat ongelofelijk frustrerend dat het nu nรณg niet in orde is met dat dossier. Ik had daar al op gereageerd dus ik focus me nu maar even op het goede nieuws:

    HOERAAAAA voor het 10e boek, waarvan je je manuscript hebt ingeleverd! Gefeliciteerd! En wat heerlijk dat je weer leest en het beter gaat met de concentratie. En wat een mooie foto's van Lapland.

    Sterkte met al die zorgen, Elly.

    ๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad focussen op het goede nieuws, dat is veel leuker :-)

      Volgens mij heb ik ook hoera geroepen, en nog veel meer blije kreten, toen ik het manuscript verstuurd had. Nu neem ik even tijd voor andere dingen, waaronder lezen. Daar kun je dan echt van genieten. En de zorgen? Die proberen we naar de achtergrond te schuiven, anders krijgt het veel te veel invloed op alles. Dank je wel!

      Verwijderen
    2. O ja, bedankt voor alle klavertjes! :-)

      Verwijderen
  10. Jee zeg, een nieuw boek naar de uitgever, je 10e nog wel, gefeliciteerd! Dat komt als een (fijne!) verrassing. Heel knap dat je het voor elkaar hebt gekregen om het af te maken. Ik wacht met smart tot ik het kan lezen.

    Ik zal je nu rustig laten lezen ... :).

    Hartelijke groet,
    Yvette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, een jubileumboek :-) Dank je wel!
      Helaas moet je nog even geduld hebben (en ik ook) voordat je het kunt lezen, maar leuk dat je ernaar uitkijkt!

      Hartelijke groet terug!

      Verwijderen