dinsdag 12 september 2017

Een positief bericht en een bedankje

Hoe is het met de tegenwind in ons leven waarover ik in mijn vorige blog schreef? Nou, de windrichting is een beetje veranderd en we hebben eindelijk wat wind in de rug. Dat is fijn!
Gisteren belde er een arts op om mij te vertellen wat in mijn geval het behandelplan is. Ze legde duidelijk en heel rustig uit dat een van de twee plekjes die ze op de scan gezien hebben precies op de plek zit waar tijdens de vorige operatie littekenweefsel verwijderd is. Dat geeft hoop. 
Het andere plekje kan ook littekenweefsel zijn, aangezien er toen nogal wat aan mij gesleuteld is. Mocht het geen littekenweefsel zijn, de beide plekjes zijn nog zo klein dat ze goed te behandelen zijn, zei ze. Ook dat geeft hoop. 
Wij zijn enorm opgelucht. Je weet nooit wat je te horen krijgt en met dit scenario zijn we tot nu toe tevreden. Ik denk dat het in mijn geval het beste nieuws is wat ik op dit moment kan krijgen. Het is niets of er is in ieder geval iets aan te doen. 
Nu is het wachten op een afspraak voor een punctie. Dan wordt er wat weefsel van beide plekjes weggenomen en op kweek gezet. Aan de hand daarvan horen we of het om littekenweefsel gaat of niet. Opnieuw spannend. Maar al met al een zo veel beter bericht dan de vorige keer. En nu maar hopen dat de wind zo draait dat we hem volledig in de rug krijgen. Dat zou helemaal mooi zijn! 

En dan plaats ik ook nog een bedankje voor alle mooie, lieve, meelevende en opbeurende berichtjes en reacties die op wat voor manier dan ook bij ons binnenkwamen én een bedankje voor iedereen die een kaart gestuurd heeft om ons een hart onder de riem te steken. Uit al deze dingen putten wij veel kracht en dat hebben we soms gewoon even nodig. Dank je wel, lieve mensen! 


De foto is vorig jaar eind september gemaakt aan de oever van het Femundmeer in Noorwegen.

8 opmerkingen:

  1. Dit geeft heel veel hoop voor jullie!
    Mijn gevoel zei ook iets heel anders dan wat de arts had gezegd. Dat klinkt voor mensen die mij niet kennen misschien heel raar in de oren-ben gewoon een nuchtere Groningse hoor! Maar soms heb ik gevoelens en 9 van de 10x klopt het.
    Ellen hoop dat de punctie spoedig gedaan wordt dan weet je waar je aan toe bent. Jullie blijven in mijn gedachten!
    hartelijke groet,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat geeft zeker hoop!
      Het klinkt niet raar, hoor, dat jouw gevoel iets anders zei. Ik had dat dit keer namelijk ook. Ik had echt zoiets van: het klopt niet wat er de eerste keer gezegd is bij hoe ik me voel. En dan hoe ik me voel in vergelijking met de vorige keren. Zo zie je maar weer...

      We wachten de datum van de punctie af. Daarna is het natuurlijk nog even spannend, maar daar kunnen we nu wel mee overweg, denk ik :-)

      Dank je wel, Truus, en hartelijke groet terug!

      Verwijderen
  2. Vooralsnog klinkt dat heel hoopgevend, Elly! Nu nog wachten op de punctie en de uitslag, maar het voelt vast al wat lichter.

    Hopelijk draait de wind door, de goede kant op.

    Hartelijke groet,
    Yvette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad hoopgevend. Dat vinden wij ook. Het wachten nemen we straks voor lief, want we voelen ons nu al een heel stuk lichter en dat scheelt.
      Er staat vandaag genoeg wind, nu nog de goede windrichting zien te krijgen ;-)

      Hartelijke groet!

      Verwijderen
  3. In ieder geval geen negatieve berichten. Een warme groet en veel sterkte toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eindelijk wat betere berichten, ja :-)
      Dank je wel en een hartelijke groet voor jou!

      Verwijderen
  4. Heerlijk, dat die wind nu gedraaid is hè. Het kan alle kanten op, maar het zal in ieder geval goed komen! En daar gaat het om. Hopelijk worden er gauw puncties gedaan zodat jullie uit de onzekerheid zijn. Ondanks alles denk ik dat je nu een prettiger weekend tegemoet gaat. Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is het zeker! We blijven er vertrouwen in houden. Het is nog even wachten op een datum voor de puncties maar daar komen we ook wel weer doorheen.
      Al met al genieten we nog steeds, hoor :-)

      Verwijderen