woensdag 12 april 2017

Een cadeautje

Het voelt als een cadeautje. Waar heb ik het over? Over een recensie voor mijn roman De kleur van liefde. En wel de recensie van NBD Biblion. Vandaag kreeg ik deze recensie voor het eerst te zien. Dat was een spannend moment. Hoe hebben ze mijn boek beoordeeld? Het verhaal dat zo anders is dan al mijn andere verhalen. Vonden ze het de moeite waard of vonden ze het maar een vreemd verhaal. Op zo'n moment wil je heel graag de recensie zo snel mogelijk lezen en tegelijkertijd durf je er bijna niet naar te kijken. Het is de recensie die op de websites van alle bibliotheken geplaatst wordt en later ook nog bij bijvoorbeeld Bol.com. Dus heel veel mensen kunnen deze recensie zien. Ja, echt spannend... Laat ik maar een tipje van de sluier oplichten:

Als je je openstelt voor de vraag of er meer is tussen hemel en aarde en houdt van een ontroerend, romantisch en zeer origineel verhaal, dan is dit een must-read met een verrassende toevoeging aan een deels voorspelbaar plot, dat zeker niet storend is... 
De originele invalshoek van deze warme, fascinerende roman, waarin fantasie en feiten op een smaakvolle manier samenkomen, maakt dat ruimschoots goed.

Ben je benieuwd naar de volledige recensie? Die is hier te lezen.


Ik heb in ieder geval weer eens breeduit zitten grijnzen, zelfs hardop gelachen van blijdschap vanwege deze mooie beoordeling. Dat lachen voelde heel erg goed. Het is iets wat de laatste tijd veel te weinig gebeurt. We brengen namelijk veel tijd door met voorbereidingen voor een operatie die ik volgende week in het St. Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein moet ondergaan. Schreef ik een tijdje geleden al eens dat er bij een controle bij mij een plekje op de lever geconstateerd was, inmiddels zijn er helaas ook nog twee plekjes in het buikvlies gevonden. Dit en misschien nog meer – ligt eraan wat ze tijdens de operatie tegenkomen – moet allemaal verwijderd worden, voor zover dat mogelijk is. Er wordt een Hipec behandeling toegepast. Niet iets om naar uit te kijken. Het betekent een tijd in het ziekenhuis doorbrengen. Wie wil weten wat een Hipec behandeling inhoudt, op Google valt er genoeg informatie over te vinden. Deze ingreep brengt veel spanning en onzekerheid met zich mee, dat is tot nu toe het enige waar we zeker van zijn.  
Al met al is het een enorme domper en dan druk ik me nog zacht uit. Plotseling is het een heel ander verhaal geworden. In huize Koster wisselen de emoties per dag, soms per dagdeel en soms per uur of in nog kleinere tussenpozen. Gelukkig krijgen we goede begeleiding, ook in het ziekenhuis zelf en dat is heel fijn. Er staat daar een goed en vooral menselijk en vakkundig team klaar. Iets om ons aan vast te houden.  
Dus, ja, deze recensie voelt als een cadeautje. Het zijn dingen die het leven leuker maken. Ondanks alles lachen we heus nog wel, hoor. Het zou alleen wat vaker mogen gebeuren, maar we doen ons best.    
En voor de fans van Noorwegen en Scandinavië: nog even geduld graag. Telkens als ik iets over Noorwegen wil plaatsen komt er een recensie of krantenartikel over De kleur van liefde tussen. Ik vind dat natuurlijk helemaal niet erg :-) 

6 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met de mooie beoordeling en heel veel sterkte gewenst de komende tijd!
    Vriendelijke groet, Johan (webredacteur St. Antonius)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, Johan. Wat leuk dat je reageert!
      Hartelijke groet, Elly

      Verwijderen
  2. Lieve Elly, wat heb je deze recensie mooi in een blog verpakt. Heel veel sterkte gewenst, in de toekomst en het opkalefateren ♥. Voor nu wens ik je mooie en warme paasdagen. Dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Marjanne, voor je compliment en de lieve wensen ♥ Jij ook hele fijne paasdagen met hopelijk een beetje zon om alles extra te verwarmen.

      Lieve groet!

      Verwijderen
  3. Oh dat is een mooie recensie! En grappig idee: jij hebt jezelf dat cadeautje gegeven ;-) Hoe dan ook: gefeliciteerd deze mooie beoordeling!

    En ook hier heel veel sterkte! klavertje-vier x oneindig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij is zeker mooi :-) Op die manier had ik het nog niet bekeken, dat ik mijzelf een cadeautje heb gegeven. Dat is grappig, ja!

      Dank je wel! Ook voor alle klavertjes die je me allemaal vanuit je digitale tuin al toegestuurd hebt. Jammer dat ik ze niet in een vaasje kan zetten ;-)

      Lieve groet!

      Verwijderen