dinsdag 18 april 2017

De twee krukjes

Krukjes neerzetten, een kop koffie mee naar buiten nemen, luisteren naar de stilte en het grootse uitzicht over het Femundmeer in ons opnemen. Dat was nieuw voor ons. De keren dat we in het voorjaar bij het Femundmeer kampeerden was het koud en waaide het hard. Ging de wind een beetje liggen dan wemelde het van de muggen die ons van alle kanten aanvielen. Afgelopen najaar hadden we geluk. Bijna zomerse temperaturen, weinig wind en geen mug te zien of te horen. Een bijzonder genietmoment. 


We hebben dit moment uitgebreid met twee nachten vrij kamperen op deze fantastische plek. Er streken nog een paar kampeerders neer die van rust hielden en behalve dat liepen er in het bos achter ons zo nu en dan rendieren, als een extra bonus.  


Die twee krukjes hebben we altijd bij ons op onze reizen door Scandinavië. Zien we een mooie plek en er is geen picknickbank of iets dergelijks, dan pakken we de krukjes en zoeken we een geschikt plekje op waar we ze neer kunnen zetten. Daarna installeren we ons op de krukjes en wordt er koffie gedronken of geluncht of allebei. Die twee krukjes hebben inmiddels al heel wat gezien van Scandinavië. 
Mijn gedachten dwalen regelmatig af naar die mooie plek aan het water en dat zullen ze de komende tijd vast en zeker vaker doen als ik straks in het ziekenhuis lig. Overmorgen onderga ik namelijk een operatie waar ik in deze blog over vertelde en morgen tegen het einde van de middag moet ik me alvast melden in het ziekenhuis. Ik ben voorlopig niet op de sociale media te vinden, maar als het even kan hoop ik de twee krukjes weer eens op een prachtige plek neer te kunnen zetten en dan nippend aan een kop koffie te kunnen kijken naar een geweldig uitzicht. Samen met R natuurlijk. Ja, dat lijkt me wel wat :-)       

     

9 opmerkingen:

  1. Lieve Elly, die twee krukjes van jullie gaan met jullie dit nog heel vaak zien en nog veel meer moois ook. Ze hebben hun naam niet mee ;-) maar ze gaan nog heeeeel lang mee. Heel veel sterkte vanavond, morgen en al die dagen daarna. Klavertje vier klavertje vier X heel veel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, de krukjes hebben de naam niet mee, haha! R zei al: die twee krukjes gaat dat over jou en mij? Hij dacht echt dat ik over onszelf geschreven had :-)

      Dank je wel en lieve groet!

      Verwijderen
    2. Hahaha, ik kan die gedachtengang wel begrijpen ;-)

      Verwijderen
  2. Heel veel sterkte de komende periode, beste Elly. Af en toe even 'ontsnappen' naar het Femundmeer!

    Hartelijke groet,
    Yvette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Yvette! Ja, zo nu en dan zal ik wel aan die mooie omgeving denken. Maar dat is meteen een stimulans om ervoor te gaan, zodat we daar misschien weer een keer naartoe kunnen reizen.

      Lieve groet!

      Verwijderen
  3. Wat een mooie foto's, alles op je IPad zetten. Deze beelden blijven in je hoofd, zeker voordat je onder narcose gaat.. zodra je weer gaat opkalefateren wegdromen met de IPad onder handbereik... en wegdromen.

    Over de krukjes.. natuurlijk hebben wij die ook standaard in de auto liggen zeker op vakantie. De aller eerste kochten we ooit bij de V&D, vier stuks, eind seventies. Bij de eerste camping die wij bezochten in Bretagne.. scheurde de stof en de tweede en bij mijn zus en zwager kwam 1 hele weer terug in Nederland.
    Natuurlijk kwamen de onhandige staven weer terug.. want ja, zuinigheid met vlijt. Het lapje werd nagemaakt, tot aan onze verhuizing 7 jr.jl. deden ze nog dienst, Best stofje, best naaiwerk, beste krukjes.

    Heel veel toi toi toi.. ♥ Beterschap Elly, lieve groet, Marjanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Marjanne! Nee, we gaan nooit op reis zonder de krukjes. Wij zouden waarschijnlijk ook geen afstand van die krukjes kunnen doen. Ze hebben al zoveel meegemaakt :-)
      Ik ga me focussen op mooie beelden, inderdaad af en toe fijn wegdromen.

      Lieve groet!

      Verwijderen
    2. Heel veel sterkte Ellen! En die krukjes wachten in de auto (ook bij mij liggen ze daar altijd!) tot je weer naar het Hoge Noorden kan.
      Lekker met het beeld van dit prachtige meer onder zeil gaan, dat helpt!

      Verwijderen
    3. Dank je wel, Liesbeth! Leuk dat er zoveel mensen zijn die krukjes bij zich hebben :-)

      Verwijderen